måndag 9 december 2013

Lucka 9: Vik ett z-kort


I dag visar jag ytterligare en annorlunda vikning, för er som vill göra något annat än de vanliga dubbelvikta korten. Det här är betydligt enklare att göra än det jag visade sist.

Jag har använt mig av ett mönstrat papper på 12 x 12". Det har jag delat på hälften och sedan vikt på mitten (som vanligt). Men i stället för att nöja mig där har jag vikt framsidan en gång till. Tittar man på kortet uppifrån är det nu i form av ett z.
    Om du liksom jag använder ett mönstrat papper är det bra att tänka på hur mönstret hamnar när kortet är ihopvikt. I det här fallet syns tomten perfekt.
    Som ni ser har jag använt samma stämpel och ett likadant spetspapper som på förra kortet men korten är ändå inte särskilt lika varandra. Den här gången valde jag att sätta ett spetspapper även på insidan, för att ha ett bra ställe att skriva min hälsning på.
   I övrigt har jag bara använt självhäftande halvpärlor samt tre pappersrosor som jag limmat dit med limpistol.



Om jag lyckas ta mig ut i den snöiga skogen i morgon ska jag göra en dörrkrans. Kika in efter klockan 13 för att se nästa lucka!

2 kommentarer:

  1. Snyggt sätt att använda tårtpappret på! Har märkligt nog inte tänkt tanken att stämpla direkt på det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tycker det! Och att jag kom på något pyssligt som du inte tänkt på... ;)

      Radera