torsdag 5 december 2013

Lucka 5: Så viker du ett easel card


Ibland är det kul att leka med lite annorlunda kortvikningar. Ni som följt min blogg ett tag har sett den här varianten tidigare, det är nämligen en personlig favorit.

Jag använde mig av ett papper som var 12" (cirka 30 x 30 cm) stort. Jag delade det på mitten.
    Efter det vek jag pappret, som man ser på bilderna, först mitt på och sedan i mitten av den vikta delen.

På underdelen har jag fäst halvpärlor som stopp för att kortet ska kunna stå upp.
 
Sedan tog jag den biten papper som blev över och delade på mitten, så den blev 6 x 6" stor.
    Dags att dekorera! Eftersom jag använt ett mönstrat papper har jag nöjt mig med några få dekorationer.

När du känner dig färdig är det dags att sätta ihop kortet med dubbelhäftande tejp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar