söndag 15 december 2013

Lucka 14: Pimpa en flaska


I dessa tider, när man är iväg på glöggmingel och julfiranden kanske man vill ta med en flaska gott till värdparet. I går var vi på födelsedagsfirande (och jag hann inte med att blogga, därav den sena luckan). Vi bestämde oss för att köpa en flaska av födelsedagsbarnets favoritvin, som jag givetvis pyntade lite innan hon fick den. Jag ville dock inte ha jultema eftersom hon fyllde år men jag hoppas att det här ändå kan ge lite inspiration.

Jag började med att mäta hur stor etiketten var och skar sedan till ett papper som var aningen större. Efter det var det dags att göra hål. Jag har ett speciellt verktyg som heter corp-a-dile men en hålslagare fungerar givetvis också. Innan jag gjorde hålen markerade jag ut på pappret var de skulle vara.
    Dags att stämpla. Jag använde mig att tre olika stämplar; Grattis, Kramar till dig och den jag har i högra hörnet med en klocka och fläckar.
    Innan jag satte dit övriga dekorationer snörade jag fast min etikett på flaskan.
    Ugglan har jag limmat dit med limpistol, liksom rosorna som jag pimpat med bronsfärgat glitterlim (Stickles).
    Halvpärlorna är samma variant som vanligt, med klister på baksidan, de är himla smidiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar