tisdag 3 december 2013

Lucka 3: Julkort efter skiss

I dag är det den tredje december och det är dags för ett nytt julkort. Precis som förra gången ingick det här kortet i en tävling anordnad av Svensk scrapbooking. Det var en skisstävling och jag kan väl säga att jag själv aldrig hade gjort just den här designen om det inte vore för tävlingen... Men jag hoppas att det kan inspirera er ändå!


Jag använde mig av en färdig kortstomme den här gången. Som ni ser har jag ställt det upp i stället för att göra ett vanligt som man öppnar från sidan.
    De mönstrade papprena hittade jag bland mina spillbitar, det känns bra att de kommer till användning!
    Snöflingorna har jag stansat ut i vit cardstock och sedan har jag haft glitterlim på dem. (Stansar finns att köpa i pysselbutiker men jag vet att vanliga matbutiker som Ica också säljer sådana numera.)
    Jag använde även ett litet "tårtpapper" och halvpärlor.
    Klisterbokstäverna är fina i all sin enkelhet, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar