måndag 9 december 2013

Lucka 8: Gör en julgrupp


I går blev det inget bloggande, jag hade helt enkelt inte tid. I dag blir det därför två luckor men den andra kommer först i kväll.
    Jag har lekt med lite mer blommor. Även den här har jag gett bort. Mamma fick den när vi var hos henne på adventsfika.

Jag använde mig av en gammal korg som jag hittade i förrådet. Den är troligen köpt med en julgrupp i. Botten var redan inplastad, så blommor är den helt klart till för i alla fall. Men det går givetvis att använda en vanlig korg också men nita i så fall fast en plastpåse inuti så du inte får en obehaglig överraskning när du vattnar...
    Jag började med att testplacera blommorna i korgen. Sedan var det bara att köra i jord, mängden avgjordes av hur högt upp jag ville ha blommorna. När blommorna var på plats var det bara att fylla i med lite extra jord emellan dem och sedan att klä jord och lökar i mossa.
    Ängeln har jag gjort av gips. Jag har en form från Panduro med två änglar, den andra såg ni i lucka 2, när jag visade hur man kan piffa till en enkel julblomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar