torsdag 12 december 2013

Lucka 12: Ett glammigt kort


I tisdags var det Nobeldagen. Jag var bjuden på lite festligheter men kunde tyvärr inte gå eftersom jag jobbade. Däremot fick jag uppdraget att göra ett kort till värdinnan.
    Det här skulle passa lika bra som nyårskort (jag skickar det i stället för julkort ibland) eller till någon som fyller jämnt.

På insidan har jag tejpat ett annat
mönstrat papper.
Jag använde mig av ett mönstrat A4-papper som jag skar ner lite.
    Champagneglasen, flaskan och min "tag", har jag stämplat och sedan embossat i silver (se instruktioner i lucka 10). Jag tycker att det ger ett både glammigt och stilrent resultat.

Den här stämpeln använder jag för sällan.
    För att få lite extra bling har jag pimpat med glitterlim både på framsidan och insidan. Jag hade faktiskt en färg som matchade glitterprickarna på pappret.
    Ett silvrigt band med snöflingor och halvpärlor i hörnen fick räcka som övriga dekorationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar