tisdag 26 juli 2011

En lila häst


 
Min moster har berättat om en bildlärare hon hade när hon var liten. Klassen fick rita precis vad de ville. Om jag minns rätt valde min moster att rita en blå hund. Läraren höll upp teckningen för hela klassen och sade hånfullt att "hon tror att det finns blå hundar". Hur kan man vara så elak mot ett barn?
    Jag är 25 år och har gjort ett kort med en lila ponny. Tro mig, jag vet att de varken är lila eller har horn i pannan. Men när man skapar får man faktiskt bestämma själv och låta fantasin flöda. Det kallas kreativitet.

I dag står jag, Alexandra och Emilia i Söderköping och säljer våra alster. Från klockan 11 är marknaden öppen och vi har fått en plats vid slussen. Kom gärna och säg hej.

2 kommentarer:

  1. Helt rätt! Vad bra skrivet! Jag gjorde en rosa elefant i stengods på bildlektionen på högstadiet. Bildläraren var inte imponerad...

    SvaraRadera
  2. Såklart man kan göra en lila häst :) Himla sött kort och KUL att stå på marknad! :)
    Vart har du hittat den stämpeln?! *vill ha*

    SvaraRadera