tisdag 1 september 2015

Glittrigt kort till Lovis

Min brorsdotter Lovis fyllde elva tidigare i sommar men vi firade henne först nu i helgen när det även var kalas för hennes lillebror.

Jag tycker om att köpa presenter men det är svårt när födelsedagsbarnet börjar närma sig tonåren.
    Därför bestämde vi oss för att ge henne en upplevelse i stället. Frågan var bara vad det skulle bli. Jag har funderat, googlat, funderat lite till... Jag hade funderingar på Gröna Lund eller något liknande men det blir så himla dyrt. Jag försöker hålla presenterna till mina fyra brorsbarn i ungefär samma prisklass, men huvudsaken är givetvis att det känns rättvist och passande.
    Nå väl, det blir en heldag tillsammans med övernattning hemma hos oss. Vi ska bland annat pyssla, titta på utställningar och gå på bio. Vi får se om vi hinner med allt ... Jag är något utav en tidsoptimist.

Så till kortet. Jag ville ha det glittrigt och fint. Ganska stilrent i en enda färg men olika toner.
    Jag har lånat min kompis Alexandras stansmaskin. Bokstäverna har jag köpt färdiga från Panduro, superfina tycker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar