lördag 8 november 2014

Låda till en pysslig tjej

I dag har vi varit på mitt kusinbarns 3-årskalas. Hennes mamma önskade en låda att ha hennes pysselsaker i (papper, pennor, pärlor ...). Eftersom hon vet att jag själv är såld på pyssel bad hon mig att dekorera en, kul!

Före.
Ibland kan jag bli lite trött på mig själv eftersom jag samlar på mig så mycket kartonger och andra prylar, men vid tillfällen som detta är det perfekt. Den här var just i den storlek som jag tänkt mig (större än A4) och med ett lock som man lyfter av.

Jag hade lite svårt att bestämma mig för hur jag skulle dekorera, jag ville liksom att utseendet skulle skvallra om innehållet.
    Jag kom att tänka på något jag sett på Facebook, tavlor med kritor som smälts. Tyvärr hittade jag inte mina gamla kritor från när jag var liten, så jag köpte nya i vax.

Barnsligt, kladdigt och knalliga färger. Precis som jag ville ha det.
Jag fäste kritorna med limpistol.
Med varmluftpistolen fick jag kritorna rinniga. Det var riktigt kul!
På sidorna av locket använde jag tillknölad aluminiumtejp som jag målade med inkagold.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar