onsdag 19 november 2014

Inbjudan till 40-årsfest



För ett tag sedan fyllde min faster år. Min kusin, jag samt min bror ordande en fest för henne. Kusinen, som var initiativtagare, fixade det mesta som hade med själva festen att göra medan jag fokuserade på inbjudningar och festprogram. Brorsan var toastmaster. :)

Inbjudningarna blev enkla, jag gjorde dem på datorn och skrev ut på fint, kraftigt papper. Tyvärr blev det två olika sorters papper eftersom den ena sorten inte funkade bra i skrivaren. Sedan dekorerade jag bara med halvpärlor i olika färger och formationer. Jag försökte anpassa lite efter vem jag skickade till.

Det var jättekul att ordna en riktig brakfest där Katrin var medelpunkten. Flera personer höll tal, vi sjöng och vi åt och drack gott. Hon såg verkligen ut att njuta av sin kväll!

Jag hade tänkt göra festprogrammen i samma stil (typsnitt) som inbjudningskorten men så blev det inte. Jag visar dem en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar