tisdag 7 januari 2014

Gör en anslagstavla

När jag var på loppis för några månader sedan hittade jag en tavla. Det var inte motivet jag fastnade för, det var ramen. Nu har jag gett den ett nytt användningsområde. Den ska användas som anslagstavla, framförallt till post.

Före. Tavlan var inte i min smak men jag fastnade för ramen. Jag betalade bara ett par tior på loppis.
Jag började med att lossa på den yttre ramen. Det var bara att dra ut nitarna på baksidan, piece of cake.
Med hjälp av ett stämjärn tog jag loss tavelduken.
Inner- och ytterram.
Jag klippte till en bit hönsnät och nitade fast det på den inre ramen. Det kan nog vara en fördel att använda handskar, nätet är vasst.
Färdig! Jag spände fast ett tyg på baksidan, även det med hjälp av nitar. Tanken är egentligen inte att ha foton på tavlan, utan post och annat viktigt som vi inte ska missa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar