söndag 29 augusti 2010

Annorlunda dekoration

Jag hittade en rolig magnet när jag och mannen (som jag ännu inte var gift med) köpte födelsedagspresent till en kompis i våras. Och ganska snart kom jag på att den faktiskt gick att använda på ett kort.

Framsidan med magnet
Jag tog helt enkelt och skar till fyra bitar med rosa cardstock och sydde dit med raksöm för att få en ficka att lägga magneten i.

Framsidan utan magnet
Jag visste inte om hon ville ta bort den, i så fall ville jag ju inte att det bara skulle vara ett stort tomrum efter den, utan stämplade dit en cupcake.

Insidan
På insidan använde jag samma cardstock som på framsidan och sydde dit den för att få samma stil. Hade även en likadan cupcake som på framsidan, fast i miniatyr.


Material:
Papper: Färdigvikt kort - Panduro, rosa cardstock, Magnet - Confetti, Stämplar: Text - Reprint, cupcakes (minns inte var de är köpta...), Övrigt: Rosa sytråd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar