torsdag 29 juli 2010

Välkommen Felicia

En kompis på jobbet blev mamma till en liten Felicia för lite sedan. Jag bestämde mig för att göra ett kort till flickan, men ville hitta på något nytt. Efter att ha tittat in på min vän Alexandras blogg visste jag vad jag skulle göra; ett easel card. (Vill du veta hur man viker kortet kan du kolla här.)

Så här ser kortet ut när det är uppställt.
Och så här ser det ut från sidan.

Material: Papper: Cardstock i två olika lila nyanser och Stella Ruby - Tea with Jane, Stämpel: Kortmakaren - Filuren. Har även använt rosa akryldroppar samt en napp & en nalle i rosa tyg (köpta på Tradera).

3 kommentarer:

  1. Visst är de roliga att göra?! Jag funderar på att göra ett par grundkort som bara ligger färdiga att dekorera.

    SvaraRadera
  2. Men vilka fina papper du har!!!
    Jag är här inne och låter mig inspireras. Jag ska göra ett 5års kort samt ett kort till en 30årig herre. Väntar bara på att barnen ska somna nu =P Ska kolla om jag har någon grattis stämpel nu, men så tror jag att det blir dragspelsvikning på ett av korten iaf =)

    SvaraRadera
  3. Mm, det pappret är en favorit! Är inte säker på var jag köpt det, men om du söker på Stella Ruby - Tea with Jane så borde du hitta det någonstans!
    Kul att jag kan ge dig lite inspiration! :-)

    SvaraRadera