tisdag 28 juli 2015

Skärgårdstema

I helgen var vi på 140-årsfest. Morfar och moster fyller jämnt i år och bestämde sig för att fira tillsammans. 
Eftersom båtar och skärgård har varit en stor del av deras liv inleddes dagen med en båttur. Det blev trerätters både till lunch och middag (!) och natten tillbringade vi på hotell.

Här är kortet som jag gjorde till min morfar. Kompass, fotogenlampa och ankare fick symbolisera skärgårdslivet.


Jag tänkte även visa vilken skillnad det blir på pappret när man färgar in det. Jag har använt två olika distress ink-dynor.
Så här såg pappret ut från början.

Jag började med att gnugga in walnut stain i kanterna.

Och avslutade med vintage photo. Gnuggade in lite mer efter jag tagit bilden (som du ser på det färdiga resultatet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar