måndag 23 september 2013

Presentask till en 90-åring

Äntligen har jag fått en ny beställning, tjohoo! Den här gången hade jag ett par dagar på mig att lista ut vad jag skulle göra med, det uppskattar jag. De senaste gångerna jag fått förfrågningar har jag bara haft ett par timmar på mig och då blir det givetvis inte lika lyckat.
    Den här gången var det min kusin som ville att jag skulle skapa något till hennes makes mormor som fyllde 90 år. Hon skulle få en himla massa lotter och de ville helt enkelt förpacka dem fint. Jag tog gladeligen på mig uppdraget.

Jag letade fram en gammal Aladdinask ur gömmorna (jag har ganska mycket "skräp" liggandes i mitt pysselrum) och började så smått förvandlingen från gammal godisask till fin present.
     Jag tejpade större delen av asken med aluminiumtejp, för att få stadga och inte riskera att pappen skulle lysa igenom de ljusa partierna.
     Sedan var det bara att börja med den roliga delen: att välja papper och dekorera! Siffrorna som jag använt kommer från ett chipboard-alfabet. Jag målade dem med guldfärg, som jag tycker så mycket om. Övriga texten på locket har jag skurit ut med min Cricut expression.
    De tunna sidenbanden som jag använt som låsanordning har jag bara tejpat dit under pappren, jag såg dock till att ha ganska mycket av bandet där under så det sitter ordentligt.
 

Pappret på insidan skrev jag ut på vanlig skrivare. Jag använde samma typsnitt som på framsidan, jag gillar när samma stil går igen. Sedan stämplade jag nere i hörnet, kände att något litet behövdes för att liva upp det hela lite.
    Till slut valde jag också att ha aluminiumtejp även på kanterna på insidan, för att det skulle bli lite finare. I botten lade jag ett likadant pärlemorskimrande papper som på lockets insida och yttre kortsidorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar