söndag 11 november 2012

Till brudparet

Jag har fått en beställning på ett kuvert till ett brudpar. Önskemålet var att det skulle gå i silver och vara enkelt men ändå glammigt.
    Det här var vad jag lyckades knåpa ihop. Det är lite olika stil på fram- och baksida, men jag tycker ändå att det funkar. Vad tycker ni?
   Hjärtat på framsidan är stämplat i silver och embossat med silverpulver. Sedan har jag fyllt i med glitterlim. Pärlbandet har jag limmat dit med limpistol och bokstäverna har jag skurit ut med min Cricut expression och klistrat dit med limstift. Ett organzaband är "låsanordning".


Baksidan är lite pråligare, men var ändå enklare att göra. Jag har använt ett mönstrat papper, skrivit ut en hälsning i samma typsnitt som på framsidan (Harrington), använt glitterlim i kanterna och satt dit ett par silverfärgade ringar. Om detaljerna på pappret varit i silver/grått i stället för beige/brun hade det varit perfekt... Men man kan inte få allt.
    Jag är nöjd med resultatet - och viktigast av allt - Sandra som beställde kortet var jättenöjd!

1 kommentar:

  1. Det här har du fått till riktigt bra! Romantiskt på olika sätt på de båda sidorna.

    Anne

    SvaraRadera