tisdag 30 oktober 2012

Grattis Erik

I dag fyller min mans bror år men vi firade honom redan i går. I present fick han två biljetter till en konsert, tyvärr var det bara tråkiga utskrifter men i stället för att lägga dem i ett kuvert snyggade jag till ett whiskeyrör. Jag gjorde det enkelt för mig och använde samma schablon som till min LO med Backyard Babies och sprayade med Glimmer mist över svart cardstock. Den här gången täckte jag över pappret så bara motivet kom med.
    Jag hade planer på att använda jungfruben i form av nitar men färgen passade inte motivet. Ibland är den enklaste lösningen också den bästa.
   Det syns inte på bilden men den överlappande papperskanten skrapade jag för att få den "rufsig".


Kortet gjorde jag långt innan och det matchar tyvärr inte röret. Den enda gemensamma nämnaren är rocktemat.
    Jag är lite besviken på mig själv för att jag inte köpte fler gitarrer på mässan i Uppsala. Visst är den snygg?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar