lördag 23 juni 2012

Midsommarpyssel

Jag hoppas att ni alla hade en fin midsommar! Vi firade hela dagen lång!
    Jag hade gjort en krans dagen till ära. Det har jag inte haft sedan jag var liten, så min vän Alexandra fick komma med lite tips innan jag satte igång. Det kanske är lite sent, men här ser ni hennes guide på hur man kan binda en egen krans. I stället för att ha en spoltråd som grund tog jag en kvist av ett pilträd. Den blev inte helt rund men det gjorde inget. Mindre kul var att den blev aningen liten efter att jag haft på alla blommor... Något att lära sig av till nästa år.

Så här blev resultatet:
Det var kul att ha krans igen!

I början av dagen var den så här fin.

Men vi nöjde oss inte med kransar. Vi sågade ner en gren på Alexandras och hennes sambos pilträd och gjorde en midsommarstång! Det var riktigt roligt!
Och här är stången. Bilderna har Alexandra tagit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar