torsdag 22 december 2011

Present till chefen

Vi köpte ett presentkort till chefen i julklapp. Jag fick uppgiften att göra ett kort, men tänkte att det var bättre att göra ett kuvert att lägga kortet i.
    I den här modellen är det två fack. I det första facket lade jag ett litet kort där jag bara skrev god jul och vilka det var ifrån, i det andra fick presentkortet ligga.

Hade tänkt ha mer dekorationer men det blev bättre så här.


Mallen har jag hittat på Magdas scrapbooking, men förra gången missförstod jag hur man skulle göra "låset" (biten som jag har fäst en snöflinga på) och tejpade fast det upptill och trodde helt enkelt att mina 3d-kuddar i nedre delen av låset var för bra (de ville inte lossna när jag skulle öppna kuvertet). Nu när jag kollade på beskrivningen igen förstod jag att det inte ska vara någon tejp upptill, så man kan lirka upp locket... Förstår ni hur jag menar? Helt plötsligt blev det hela så mycket bättre! :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar